Turystyczno-krajoznawcza

Dariusz Mróz kontakt do kierownika sekcji – 600 600 631

Plany mamy wielkie. Tak wielkie jak wielka jest nasza – założona w 1906 roku – pasiasta Cracovia.

Chcielibyśmy zdobyć położony w Chabarowskim Kraju, w paśmie Dżugdżur, najwyższy szczyt Topko – 1906 m n.p.m. albo choćby wpaść tylko na herbatę do schroniska Koca nad Mangartem w Alpach Julijskich – 1906 m n.p.m.
Przesuwamy więc z fantazją palcem po mapie i… wybieramy raczej wspólne weekendowe wypady w góry, lasy, nad jeziora, rzeki, na grzyby, narty, rowery, kajaki… Interesuje nas historia, interesują nas ptaki… I wierzcie, że podczas takich niedalekich, wspólnych wypraw też jest super i wesoło. Nie trzeba jechać od razu na drugi koniec Europy.
W 2021 (pomimo Covid) zorganizowaliśmy cztery takie pełne atrakcji weekendy, na których m.in.:
♦  w śniegu po pas, po trasie w dużej części zupełnie poza szlakami, zdobyliśmy Gorc (Operacja Ochotnica)
♦  jako pierwsi, niczym mieszkańcy Filipin w Nowy Rok, świętowaliśmy w nocy z 12/13 czerwca 115-lecie Cracovii, z flagami, racami i okolicznościowym tortem (Operacja Wierchomla)
♦  w sercu kieleckich lasów, od piątku do niedzieli, pełne kosze grzybów kroiliśmy w kawałki do pracujących non-stop suszarek (Operacja Kucębów)
♦  wędrowaliśmy Doliną Kościeliską, zdobywaliśmy Wąwóz Kraków i regenerowaliśmy się w gorących źródłach (Operacja Witów)
Jako grupa prawdziwych przyjaciół umilamy sobie te nasze wędrówki, poranki i wieczory na różne sposoby m.in. muzyką, ogniskami, przeróżnymi konkursami z nagrodami (np. strzelaniem z wiatrówki, gier świetlicowych, kulinarnymi albo nawet domowych nalewek), pasiasto-przyrodniczo-historycznymi quizami oraz oglądaniem meczów Cracovii oczywiście.
Za każdym razem gdy wracamy do Krakowa jesteśmy trochę smutni i nie możemy się już doczekać kolejnej cało-weekendowej wyprawy.